ژانویه 23, 2023

آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی به شما کمک می کند تا بتوانید در منزل و بدون مراجعه به خشکشویی پتو های خود را به بهترین شکل ممکن بشویید.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که نمی توانند پتو های خود را در ماشین لباسشویی خانگی شسته شده اند اما این یک تصور غلط است اگر ظرفیت ماشین لباسشویی شما مناسب باشد و نکات ایمنی مرتبط با آن را رعایت کنید این امکان برای شما وجود دارد که پتوهای خود را شستشو دهید.

ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی برای شستن پتو

آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و با انجام یکسری از راهکارهای ساده پتو های خود را در منزل بشویید اما بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شوند که ماشین لباسشویی باید دارای چه ظرفیتی باشد تا امکان شستشوی پتو وجود داشته باشد.

تماس با شعبات شهر تهران

شعبه شمال تهران:02126709158

شعبه غرب تهران :02144387596

شعبه مرکزی :02188933445

شعبه شرق تهران :02177361990

کارشناسان تعمیرآنلاین توصیه می‌کنند که برای شستشوی پتو ها لازم است که ظرفیت ماشین لباسشویی شما ۵،۷،۸،۹ یا ۱۲ کیلویی باشد.

با این حساب تمامی افرادی که یک دستگاه ماشین لباسشویی اتوماتیک در منزل خود داشته باشند می توانند به راحتی پتو های خود را شسته شده اند علاوه بر ماشین لباسشویی اتوماتیک برخی از ماشین لباسشویی های دوقلو قدیمی تر استفاده می‌کنند که معمولاً برای شستشوی پتو راحت تر است.

آیا امکان شستشوی پتو در ماشین لباسشویی دوقلو وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله امکان شستشوی پتو با ماشین لباسشویی دوقلو برای تمامی افراد را هم شده است زیرا این دستگاه به گونه ای ساخته شده است که معمولاً افراد به راحتی می توانند پتوهای خود را داخل مخزن بگذارند و به شستشوی آنها بپردازند.

آشنایی با نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی دو قلو به شما کمک می کند تا فرایند شستشو را با دقت و توجه بیشتری انجام بدهید و از آسیب های ناشی از شستشو دور بمانید.

آیا می توان همه مدل پتو را با ماشین لباسشویی شست؟

یکی از مهمترین سوالاتی که بسیاری از مشتریان است و می پرسند این است که آیا می‌توان همه مدل پتو با ماشین لباسشویی شست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر.

از آنجایی که جنس و نوع پتو ها با یکدیگر متفاوت است این امکان وجود دارد که نتوانید با استفاده از ماشین لباسشویی آنها را بشویید. برای اطلاع از این موضوع حتما به برچسبی که به عنوان راهنمای شستشو بر روی پتو وجود دارد توجه کنید.

آماده کردن پتو برای شستشو

برای اینکه پتو را در ماشین لباسشویی قرار بدهید سعی کنید که پیش از قرار دادن به خوبی آن را بتکانید و موها و کرک ها را از آن جدا کنید.

این امر می‌تواند باعث جلوگیری از رساندن آسیب به قطعات داخلی دستگاه شما شود. تجمع مو و کرد در قسمت خروجی لباسشویی باعث ایجاد نشت آب و مشکلات دیگر میشود از حد امکان قبل از قرار دادن پتو در لباسشویی از عدم وجود کرک و مو در سطح لباسشویی مطمئن شوید.

یکی از مهمترین نکاتی که در آموزش آشنایی با نحوه شستشوی پتو با  ماشین لباسشویی باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که پس از قرار دادن پتو در مخزن و خیس شدن آن وزن پتو  افزایش پیدا می کند بنابراین سعی کنید تنها پتو را در مخزن قرار دهید و از قرار دادن سایر لباس ها در کنار آن خودداری کنید‌ زیرا ممکن است به دیگ لباسشویی آسیب وارد شود.

حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که ظرفیت ماشین لباسشویی شما باید به اندازه شستشوی پتوی مدنظر باشد برای مسافت‌های گلبافت به طور معمول نسبت به پتو های دیگر وزن بیشتری دارند و اگر دونفره باشند نیز نیازمند ظرفیت بیشتری از دستگاه هستند. پس حتماً به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

نحوه شستشوی پتوی گلبافت در ماشین لباسشویی

در آموزش نحوه شستشوی پتو با ماشین لباسشویی باید به این موضوع اشاره کنیم که شستشوی پتو ها با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند برای مثال اگر می خواهید پتوهای گلبافت یک نفره یا دو نفره خود را شستشو دهید حتما به ظرفیت دستگاه دقت کنید. برای شستن این مدل از پتو ها نیازمند ظرفیت حداقل ۷ کیلو هستید. از شستشوی پتو های یک نفره و دونفره گلبافت در ماشین لباسشویی با ظرفیت کمتر از ۷ کیلو جداً خودداری کنید.

انتخاب برنامه شستشوی مناسب پتو

پس از قرار دادن پتو در مخزن لباسشویی نوبت انتخاب برنامه مخصوص شستشوی میرسد از آنجایی که پتو نسبت به لباس تفاوت‌های زیادی دارد باید از برنامه pre wash استفاده کنید. از گلوله کردن پتو در داخل مخزن خودداری و وزن آن را در تمامی قسمت ها پخش کنید.

برای شستن پتو از چه مواد شوینده ای استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که افراد از من می پرسند این است که برای شستشوی پتو های خود از چه ماده شوینده ای استفاده کنند تا کمترین آسیب را به بافت پتو وارد کند. کارشناسان تعمیرآنلاین توصیه می‌کنند که از همان مواد شوینده ای که برای شستشوی لباس های خود استفاده می کنید برای شستشوی پتو هم استفاده کنید.

با این تفاوت که میتوانید از نرم کننده جهت نرم شدن بافت پتو و جلوگیری از الکتریسیته استفاده کنید. در آموزش نحوه شستشوی پتو با لباسشویی به موارد مختلفی اشاره می شود بنابراین حتما از تمامی آن ها آگاه شوید تا بتوانید بهترین نتیجه را از شستن پتو در منزل بگیرید.

از کجا بفهمیم که پتو در ماشین لباسشویی رنگ نمی دهد؟

یکی از مهمترین معضلاتی که افراد با آن مواجه هستند؛ رنگ دادن پتو به سایر قسمت های آن در دستگاه است. بسیاری از افراد می‌خواهند از این امر مطمئن شوند تا با خیال راحت پتوهای خود را در ماشین لباسشویی قرار بدهند.

توجه داشته باشید که برای انجام آزمایش رنگ پس دادن پتو می توانید از یک تشت آب سرد استفاده کنید و قسمتی از پتو را برای چند دقیقه داخل آن بگذارید پس از آن با استفاده از یک حوله یا دستمال آن را بپوشانید اگر پس از گذشت چند دقیقه حوله یا دستمال شما رنگی شده بود به احتمال زیاد در دستگاه هم رنگ پس خواهد داد پس آن را در ماشین نشویید.

تعمیر ساید بای ساید بوش

ثبت آنلاین درخواست تعمیر

[contact-form-7 id=”1332″ title=”ثبت آنلاین درخواست”]

دیدگاه خود را بنویسید