سپتامبر 19, 2022

اشتباهات رایج در استفاده از کولرگازی

اشتباهات رایج در استفاده از کولرگازی

اشتباهات رایج در استفاده از کولر گازی بسیار زیاد است. گاهی اوقات ما با انجام یک سری از اقدامات نامناسب باعث رساندن آسیب به دستگاه خود می شویم. در چنین مواقعی بهترین کاری که می توانید انجام بدهید این است که از دفترچه راهنما کمک بگیرید.

دفترچه راهنمای هر وسیله ای به عنوان شناسنامه آن می‌تواند معرف خوبی از نوع کارکرد دستگاه باشد. بنابراین اولین و مهمترین اقدامی که باید انجام دهید این است که از دفترچه راهنما استفاده کنید.

استفاده درست از کولر گازی و افزایش طول عمر آن

به طور کلی استفاده درست از لوازم برقی یک هنر محسوب می شود این که شما بدانید چگونه است لوازم خانگی خود استفاده کنید تا هر چه سریعتر دچار مشکل نشوند می تواند به طول عمر و دوام آنها کمک کند.

تماس با شعبات شهر تهران

شعبه شمال تهران:02126709158

شعبه غرب تهران :02144387596

شعبه مرکزی :02188933445

شعبه شرق تهران :02177361990

بنابراین توصیه ما به شما داریم این است که هنر سالم نگه داشتن لوازم خانگی را در خود پرورش بدهید با این کار هم مخارج شما کاهش پیدا می‌کند و هم دردسر هایی که برای تعمیر لوازم خانگی در پیش رو دارید. شاید در اطراف خود افراد را مشاهده کرده باشید که سال‌های سال است از لوازم برقی خود استفاده می‌کنند بدون اینکه دچار کوچکترین مشکل بشود به نظر شما راز موفقیت آنها در چیست آیا نحوه استفاده می تواند نقش تاثیرگذاری در کارکرد و طول عمر لوازم شما داشته باشد یا خیر؟

مسلما پاسخی که به این سوال می دهیم مثبت است. زیرا هرچه بهتر و اصولی تر از لوازم خانگی خود به خصوص لوازم برقی استفاده کنید کمتر به قطعات فشار وارد می‌شود و این امر باعث طول عمر و دوام لوازم شما خواهد شد.

اشتباهات رایج در استفاده از کولر گازی متنوع هستند به گونه‌ای که نمی توان برای آنها محدودیتی قائل شد اما گاهی اوقات به برخی از روش ها هستند که در میان افراد دارای هستند و باعث رساندن آسیب کولر گازی می‌شوند که در ادامه به بررسی دقیق آنها می پردازیم.

اشتباهات رایج در استفاده از کولر گازی

همانطور که گفته این اشتباهات رایج در استفاده از کولر گازی بسیار متنوع هستند اما گاهی اوقات با انجام یکسری اقدامات نامناسب بسیاری از افراد اشتباه مشترکی را انجام می دهند که باعث میشود دردسر بزرگ بیفتد. در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

  • خرید سایز اشتباه کولر گازی

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین اشتباهاتی که از افراد مرتکب می شوند خرید کولر گازی در سایز نامناسب است. منظور از سایز کولر گازی ظرفیت ظاهری آن نیست بلکه گنجایش سرمایشی است که محیط را با آن خنک می کنید.

برای مثال شما برای یک فضایی بزرگ یک کولر گازی با ظرفیت کم تهیه می کنید این یکی از اشتباهات متداو استفاده از کولر گازی است دلیل آن هم این است که زمانی که یک دستگاه با ظرفیت کم برای یک محیط بزرگ می کنید این دستگاه برای خنک کردن این حجم از محیط باید تحت فشار قرار بگیرد به صورت مداوم کار کند این امر می تواند طول عمر و دوام دستگاه شما را کاهش دهد بنابراین سعی کنید در انتخاب ظرفیت کولر بنا به حجم محیط خود خرید کنید.

  • تمیز کردن پره ها و کویل های کولر گازی

از دیگر اشتباهات رایج استفاده از کولر گازی تعویض نکردن پره ها و کولر های اسپلیت است. اگر شما به تمیز کردن این قسمت از دستگاه اهمیت ندهید به مرور زمان گرد و خاک آن را مسدود می کند و باعث می شود که دستگاه برای خروج هوای خنک تحت فشار زیادی قرار بگیرد. درست ترین و مناسب ترین کاری که می توانید انجام بدهید این است که با شروع فصل تابستان ابتدا به تمیز کردن دستگاه بپردازید.

  • عدم استفاده از ترموستات

یکی از ابزارهای ضروری در منازل ترموستات است این دستگاه هوشمند باید بتواند به کنترل دمای محیط پردازد. و با انجام  مناسب این کار دمای محیط را به درستی کنترل کند. ترموستات هوشمند می تواند ریتم منزل شما را ذخیره کند و در همان حالت بماند. این امر می تواند در کاهش هزینه های شما تاثیر گذار باشد.

  • عدم توجه به درین کولر گازی

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از کولر گازی عدم توجه به درین کولر گازی است. بسیاری از کولر گازی ها از درین یا لوله مخصوص تخلیه آب برای تخلیه آب اضافی کندانس استفاده می کنند. در صورتی که از این قطعه از کولر گازی غفلت کنید با مشکلات بزرگ ترین نظیر تجمع رطوبت در دیوار و کف منزل روبه‌رو خواهید شد.

اگر با چنین مشکلی روبرو شدید سعی کنید که از همان ابتدا با یک مجموعه مناسب جهت تعمیر کولر گازی تماس بگیرید ما در این زمینه مرکز تعمیر آنلاین را به شما پیشنهاد می کنیم. آنها با داشتن تجربه و دانش تخصصی می توانند به شما کمک کنند تا هرگونه مشکلی که برای دستگاه به وجود آمده است را برطرف کنید.

  • پایین آوردن بیش از اندازه دما

از اشتباهات رایج در استفاده از کولر گازی می توان به پایین آوردن بیش از اندازه دما اجاره کرد گاهی اوقات شما بدون اینکه خودتان متوجه شوید به دلیل گرم بودن فضای منزل سعی می کنید که دما را بیش از اندازه پایین بیاورید این امر می تواند به قطعات مختلف دستگاه شما آسیب برساند و باعث کاهش دوام و طول عمر آن بشود بنابراین به شما توصیه می کنیم که حتماً مورد توجه داشته باشید و به هیچ عنوان همیشه میزنه دما را پایین نیاورید.

اهمیت سلامت کولر گازی

کولر گازی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در هر منزلی باید وجود داشته باشد به طور کلی بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به جای کولر آبی از کولر گازی استفاده کنند اما متاسفانه گاهی اوقات یکی از مشکلات و اختلالات برای دستگاه شما به وجود می‌آید که مجبور می شوید جهت برطرف کردن آنها به مراکز تعمیر مراجعه کنید.

توصیه به شما می کنیم این است که حتما جهت برطرف کردن تمامی ایرادات دستگاه و مراکز معتبر و تخصصی که در عیب یابی و تعمیر حرف اول را می‌زنند مراجعه کنید. مجموعه تعمیرآنلاین به عنوان مرکز تخصصی تعمیر انواع کولر گازی این توانایی را دارد تا تمامی آسیب‌ها و ایرادات به وجود آمده برای دستگاه شما را برطرف کند. شماره تماس جهت ثبت سفارش ۰۲۱۲۶۷۰۹۱۵۸ می باشد.

تعمیر ساید بای ساید بوش

ثبت آنلاین درخواست تعمیر

[contact-form-7 id=”1332″ title=”ثبت آنلاین درخواست”]

دیدگاه خود را بنویسید