فوریه 8, 2023

بلبرینگ ماشین لباسشویی

بلبرینگ ماشین لباسشویی

بلبرینگ ماشین لباسشویی

بلبرینگ ماشین لباسشویی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قطعات در چرخش دیگ دستگاه شما به شمار می آید. در صورت خرابی یا اختلال در این قطعه ممکن است با سر و صداهای زیادی مواجه شوید، در حالت عادی ممکن است دستگاه شما هیچ گونه صدای اضافی تولید نکند .

اما به محض وجود اختلال یا آسیب در بلبرینگ ممکن است با سر و صداهای اضافی استخراج مواجه شوید در چنین مواقعی تنها کاری که باید انجام دهید این است که با مجموعه تعمیر آنلاین تماس بگیرید. ۰۲۱۲۶۷۰۹۱۵۸

بلبرینگ ماشین لباسشویی چیست و چه وظایفی دارد؟

بلبرینگ ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که باعث به چرخش در آوردن دیگ ماشین لباسشویی می شود.‌ همانطور که در یک روز عادی درب ماشین لباسشویی خود را باز می‌کنید و لباس‌های کثیف را داخل آن قرار می دهید قطعات مختلفی آماده کار می شوند تا فرایند شستشوی لباس‌های شما انجام شود.

تماس با شعبات شهر تهران

شعبه شمال تهران:02126709158

شعبه غرب تهران :02144387596

شعبه مرکزی :02188933445

شعبه شرق تهران :02177361990

یکی از مهمترین قطعات بلبرینگ است. این قطعه به عنوان یکی از مهمترین اجزای ماشین لباسشویی پس از انتخاب برنامه مورد نظر فرایند شستشوی لباس های شما آغاز می شود. دو نوع متفاوت یاتاقان در دستگاه وجود دارد:

بلبرینگ و رولبرینگ

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ در عنصر غلتیدن است. نوع حرکت بلبرینگ به صورت ساچمه ای و حرکت رولبرینگ به صورت غلتان است. نا گفته نماند که نوع حرکت بلبرینگ به صورت شعاعی و عمودی است به همین دلیل نسبت به رولبرینگ عمر کوتاه تری دارد.

علائم خرابی بلبرینگ لباسشویی چیست؟

در صورتیکه بلبرینگ لباسشویی شماره دچار مشکل شد یکسری از علائم و آسیب‌ها در آن بروز می‌کند که شامل موارد زیر می باشد:

  • سر و صداهای غیر معمولی هنگام شستشو

در صورت خرابی و آسیب بلبرینگ لباسشویی هنگام انجام فرایند شستشو یکسری از صداهای غیر معمول و تقریباً بلندی در دستگاه ظاهر می‌شود که ممکن است شما را به شک بیندازد که اختلالی برای ماشین لباسشویی به وجود آمده است.

بلبرینگ ماشین لباسشویی

اگر مدت زمان زیادی از خرید دستگاه شما گذشته است و اقدامات لازم جهت تعویض بلبرینگ را انجام نداده اید به احتمال زیاد با علائم سر و صدا هنگام شستشو مواجه خواهید شد زیرا این قطعه عمر محدودی دارد و در اثر استفاده به مرور زمان فرسوده می شود و نیازمند تعویض خواهد بود.

  • حرکت بیش از اندازه دیگ داخلی و خارجی

 یکی از مهمترین نشانه های آسیب و خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی حرکت بیش از اندازه دیگ داخلی و خارجی است هنگامی که با چنین مشکلی مواجه می شوید و به دنبال راه حلی جهت اطمینان از آسیب هستید، درب دستگاه را باز کنید و دیگ را به آرامی تکان دهید اگر بیش از چند میلی متر جابه جا شد به احتمال زیاد بلبرینگ دستگاه ساییده شده و نیازمند تعویض است.

  • وجود لکه روغن روی لباس ها

اگر پس از اتمام فرآیند شستشو با لکه های روغن لباس های خود مواجه شدید به احتمال زیاد بلبرینگ ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است و نیازمند تعویض یا بررسی های بیشتر توسط کارشناس متخصص است.

  • نشت آب از دستگاه

از مهمترین و قابل توجه ترین آسیب ها و مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه شما به وجود بیاید و نشان دهنده خرابی بلبرینگ و کاسه نمدی دستگاه است؛ نشت آب از قسمت زیرین ماشین لباسشویی است در چه مواقعی ممکن است با مکانیزم موتور دستگاه آسیب دیده اما توجه داشته باشید که پس از بررسی های دقیق توسط کارشناس متخصص مشخص خواهد شد که کدام یک از قطعات بیشترین آسیب را دیده اند بلبرینگ یا کاسه نمدی؟

دلایل خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

بهتر است که تا قبل از تعویض بلبرینگ علت خرابی آن را بدانید. با علم به این موضوع این توانایی را خواهید داشت تا مشکلات مختلف دستگاه خود را در سریعترین زمان ممکن برطرف و به افزایش و طول عمر دستگاه کمک کنید.

  1. استفاده بیش از اندازه از ماشین لباسشویی در یک روز

ممکن است برای همه ما پیش آمده باشد که پس از جمع کردن حجم زیادی از لباس های کثیف آنها را در یک روز بشویم این امر می‌تواند فشار بسیار زیادی به قطعات مختلف دستگاه شما وارد کند زیرا ماشین لباسشویی یکی از مهمترین وسایل برقی است که نیازمند سرویس و استفاده اصولی است.

بنابراین باید به این موضوع توجه داشته باشید که به هیچ عنوان فشار زیادی به دستگاه وارد نکنید و پس از جمع کردن مقدار مشخصی لباس آنها را بشویید و پس از گذشت ۴ ساعت اگر تمایل به استفاده از آن داشتید می توانید دوباره دستگاه را روشن کنید.

  1. پر کردن دستگاه بیش از حد ظرفیت معمول

همانطور که می دانید ماشین های لباسشویی دارای ظرفیت مشخصی هستند بنابراین پر کردن بیش از اندازه آنها می‌تواند فشار زیادی به بلبرینگ و رولبرینگ وارد کند‌. علاوه بر این برخی از افراد برخی از موارد نامناسب بمانند پتو یا حوله های سنگین را در داخل دستگاه قرار می دهند به همین دلیل ممکن است زودتر از موعد فرسوده و از بین برود.

  1. تراز نبودن ماشین لباسشویی

در قسمت زیرین دستگاه به درستی بر روی سطح زمین قرار نگیرد یا ماشین لباسشویی را در نقطه مناسب آشپزخانه قرار ندهید به احتمال زیاد با کوتاهی طول عمر بلبرینگ مواجه خواهید شد که این امر می‌تواند فشار زیادی به اینترنت وارد کند و باعث ساییدگی زودهنگام آن شود به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که پیش از قرار دادن دستگاه سطح زیرین آن را به‌خوبی تراز کنید.

تعمیر ساید بای ساید بوش

ثبت آنلاین درخواست تعمیر

[contact-form-7 id=”1332″ title=”ثبت آنلاین درخواست”]

دیدگاه خود را بنویسید