آگوست 19, 2022

علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن

علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن

علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن یکی از مهمترین دغدغه هایی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. اگر شما هم احساس میکنید که دستگاه تا دچار نقص یا اختلال داخلی شده است باید هرچه سریعتر از یک مرکز حرفه‌ای و تخصصی برای برطرف کردن مشکلات دستگاه خود کمک بگیرید.

ما در این زمینه به شما مرکز بزرگ تعمیرآنلاین را معرفی میکنیم شماره تماس ما جهت ثبت سفارش غیر حضوری ۰۲۱۲۶۷۰۹۱۵۸ می باشد.

چرا مرکز تعمیر آنلاین؟

اگر می خواهید بدانید که علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن به چه صورت است است کارشناسان ما سعی می کنند که در این زمینه به شما کمک کنند. برای همه ما روشن است که یخچال و فریزر یکی از مهم ترین وسایلی است که در آشپزخانه وجود دارد تصور حتی یک روز نبودن آن غیر ممکن است زیرا بسیاری از کارها به واسطه وجود این دستگاه انجام می گیرد.

تماس با شعبات شهر تهران

شعبه شمال تهران:02126709158

شعبه غرب تهران :02144387596

شعبه مرکزی :02188933445

شعبه شرق تهران :02177361990

بنابراین اگر احساس کردید که به هر دلیلی دستگاه شما به درستی کار نمی کند باید سعی کنید با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان و متخصصین ای که در این زمینه به کسب تجربه و دانش پرداخته‌اند مشکل به وجود آمده برای دستگاه را هرچه سریعتر برطرف کنید.

لوله هایی که در قسمت پشتی یخچال تعبیه شده اند نقش بسیار مهمی در انتقال گاز خنک کننده به سرتاسر یخچال و فریزر دارند بنابراین بروز آسیب برای آن می تواند مشکلات بزرگتری برای دستگاه شما به وجود بیاورد. توصیه ما به تمامی افرادی که با این مشکل روبرو شدند این است که هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت برطرف کردن گرفتگی و شناسایی علت آن را انجام بدهند.

علائم گرفتگی لوله های یخچال

لوله هایی که مخصوص خارج کردن آب یخچال هستند ممکن است به هر دلیل دچار مشکلی گرفتگی شوند در چنین مواقعی شما باید انجام یکسری از اقدامات فوری مشکل به وجود آمده برای دستگاه را هرچه سریعتر برطرف کنید. گاهی اوقات ممکن است زمانی به سراغ یخچال و فریزر خود می روید مشاهده کنید که مقدار زیادی آب در آنجا نشت کرده است.

در چه مواقعی ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا یخچال و فریزر شما به چنین علائمی دچار شده است و علت آن چیست. در پاسخ به سوال شما باید بگویم که عوامل مختلفی باعث ایجاد گرفتگی در لوله های یخچال شما می شود.

همان طور که می دانید یخچال فریزر یکی از اصلی ترین وسایلی است که در هر خانه وجود دارد عوامل مختلفی باعث به وجود آمدن چنین مشکلی در دستگاه می شود و آن این است که ممکن است یخچال شما فرایند تخلیه آب را به درستی انجام نداده باشد.

از آنجایی که یخچال فریزر های جدید دیفراست و بدون برفک هستند ممکن است به هر دلیلی دچار مشکلاتی در تخلیه شوند. به طور کلی یخچال و فریزر هایی که جدید وارد بازار شده اند هر ۶ تا ۴۸ ساعت سیستم یک صدای خود را فعال می‌کنند و این عامل باعث تخلیه آب اضافی دستگاه می شود. یخ هایی که در دستگاه ذوب می شود از طریق لوله های تخلیه از آن خارج می شوند. این آب اضافه در قسمت کفیه یخچال که یک سینی قرار دارد جمع می شوند.

بنابراین اگر می خواهید بدانید که علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن چیست مطمئنا یکی از مهمترین گزینه هایی که می توانیم به آن اشاره کنیم جمع شدن آب در سینی کف دستگاه و عدم تخلیه درست آن از طریق لوله ها است.

جمع شدن آب در کف سینی و سرازیر شدن آن از یخچال

همانطور که گفتیم یکی از دلایل مهم گرفتگی لوله های یخچال نشت مقدار زیادی آب از قسمت کف یخچال است. بنابراین هرگاه مشاهده کردید که در کف آشپزخانه شما آب زیادی جمع شده باید به گرفتگی لوله های یخچال شرکت کنید از یک کارشناس و تکنسین متخصص که در این زمینه دانش و تجربه بالایی دارد کمک بگیرید.

در برخی از یخچال و فریزرها امکان باز کردن قسمت پشتی یخچال و در آوردن سینی وجود دارد در واقع شما می توانید خودتان این کار را انجام بدهید اما در مواردی که امکان تخلیه سینی وجود ندارد از من باید از کارشناس متخصص کمک بگیرید تا با بررسی علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن را بررسی و اقدام به برطرف کردن آن کند.

برطرف، کردن گرفتگی لوله های یخچال

علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن توسط کارشناسان تکنسین متخصص مشخص می شود اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را بکنید باید موارد زیر را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا امکان برطرف کردن گرفتگی لوله های یخچال را دارید یا خیر.

برای این کار ابتدا باید یخچال را از برق بیرون بکشید. برای برطرف کردن برفک هایی که در قسمت پایین یخچال و کشو ها جمع شده اند سعی کنید که تمامی قفسه ها را بیرون بیاورید و کمی منتظر بمانید تا برفک ها آب شوند.

برای برطرف کردن گرفتگی لوله های پشت یخچال

در قسمت پشتی یخچال لوله هایی قرار دارند که به اصطلاح به آنها کویل گفته می شود. برخی از این لوله ها مربوط به کندانسور و برخی مربوط به اواپراتور هستند. گاز مبرد در لوله های مخصوص کندانسور به صورت مایع و در اواپراتور به صورت گاز در جریان هستند.

تمیز بودن ایلول ها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا وجود هرگونه گرفتگی باعث ایجاد اختلالات بزرگتری در دستگاه می شود. گلوله وظیفه دارم تا گرمای داخل یخچال را به بیرون منتقل کنند و به جای آن فضای داخلی را بر اساس درجه تنظیم شده خنک کنند بنابراین اگر کل ها کثیف باشند اختلالات و مشکلات مانند گرم شدن فضای داخلی یخچال و فریزر و خراب شدن مواد غذایی اتفاق می‌افتد پس باید با عیب یابی دقیق دستگاه چند مدت یکبار اقدامات لازم جهت تمیز کردن کویل ها را انجام بدهید.

برای تمیز کردن کویل ها سعی کنید که در اولین مرحله یخچال را از برق بکشید از پیدا کردن آنها با استفاده از جاروبرقی پشت دستگاه را به خوبی تمیز کنید. برای این کار دقت داشته باشید که به پره های فن آسیب نرسانید. زیرا ممکن است به هر دلیلی با انجام یک اشتباه کوچک باعث آسیب بزرگی به دستگاه خود شوید. بنابراین آیا می خواهید بدانید علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن چیست حتما با ما تماس بگیرید . ۰۲۱۲۶۷۰۹۱۵۸

تعمیر ساید بای ساید زیمنس

ثبت آنلاین درخواست تعمیر

[contact-form-7 id=”1332″ title=”ثبت آنلاین درخواست”]

دیدگاه خود را بنویسید