ژانویه 22, 2023

فرق توستر و مایکروفر در کارایی و عملکرد چیست؟

فرق توستر و مایکروفر در کارایی و عملکرد چیست؟

فرق توستر و ماکروفر در کارایی و عملکرد چیست؟ این یکی از متداول ترین سوالاتی است که بسیاری از افراد هنگام خرید توستر یا ماکروفر با آن مواجه می شوند و نمی دانند که کدام دستگاه قابلیت های بیشتری دارد.

در ادامه به بررسی امکانات و قابلیت های ماکروفر و توستر و همچنین مزایا و معایب هر یک می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

اون توستر و ماکروفر در بسیاری از قابلیت ها به یکدیگر شباهت دارند. حتی از لحاظ ظاهری بسیاری ویژگی های آنها با یکدیگر مشابه است.

اما از نظر عملکرد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند به گونه ای که بسیاری از افراد ترجیح می دهند دستگاهی را تهیه کنند که قابلیت‌های بیشتر و ضرر کمتری برای آنها به همراه می آورد.

برای مشخص کردن فرق توستر و ماکروفر در کارایی و عملکرد چیست؟ باید تک ویژگی های این دو دستگاه را به صورت دقیق بررسی کنیم تا برای شما روشن شود که کدام یک از آنها امکانات بیشتری برای شما به همراه می آورد و دستگاه مناسب شما چیست.

بررسی ویژگی های آون توستر

آون توستر که به فر رومیزی هم شهرت دارد یکی از کاربردی‌ترین لوازم برقی موجود در آشپزخانه است که امروزه  افراد از آن برای پخت مواد غذایی مختلف و همچنین درست کردن کیک و جوجه استفاده می کنند.

بنابراین می توانیم بگوییم از لحاظ کارایی بسیار کاربردی و مناسب افرادی است که جای کمی در منزل خود دارند و توانایی استفاده از فر در اجاق گاز را ندارد.

فرق توستر و مایکروفر در کارایی و عملکرد چیست؟

دستگاه با ابعاد کمی که دارد به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید آن را در هر کجای آشپزخانه که بخواهید قرار بدهید.

بنابراین اگر شما هم قصد خرید مایکروفر یا توستر را دارید باید به بررسی این موضوع پردازد که مایکروفر دارای جوجه گردان و قابلیت‌هایی نظیر تنظیم حرارت و زمان پخت است.

علاوه بر این قیمت مقرون به صرفه و مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید به خرید آون توستر بپردازید حتماً دستگاهی را در یک کنید از لحاظ کیفیت و کارایی در سطح بالایی قرار داشته باشد.

  • پخت کیک و نان

یکی از قابلیت های مهم آون توستر ها کیک و نان است. آون توستر این توانایی را دارد که کیک و نان برشته و مناسبی را به شما تحویل بدهد و اخیرا به دلیل اضافه شدن قابلیت کانوکشن امکان استفاده از آن برای شما بسیار راحت شده است.

  • داشتن جوجه گردان

جوجه گردان یکی از مهمترین ویژگی های آون توستر ها است که باعث می‌شود از آن برای کبابی کردن جوجه های خود استفاده کنید.

در واقع این کاربرد می‌تواند بسیار به درد بخور و مناسب باشد زیرا بسیاری از افراد به دنبال دستگاهی هستند که قابلیت جوجه گردان داشته باشد.

پس اگر شما هم به دنبال این قابلیت هستید می توانید آون توستر با مارک مناسب را از بازار خریداری کنید. البته فراموش نکنید که باید بدانید فرق توستر و ماکروفر در کارایی و عملکرد چیست؟

  • قابلیت یخ زدایی

علاوه بر اینکه می توانید از ماکروفر برای پخت انواع مواد غذایی کیک و نان استفاده کنید، این توانایی را خواهید داشت که از قابلیت یخ زدایی آن برای برطرف کردن انجماد گوشت، مرغ و سبزیجات استفاده کنید.

بررسی ویژگی های ماکروفر

برای بررسی فرق توستر و ماکروفر در کارایی و عملکرد نیازمند بررسی ویژگی های مایکروفر هم هستید برای اینکه با این دستگاه آشنا شوید باید به شما بگوییم که با حروف ر بر اساس فناوری امواج باعث پخت مواد غذایی و یخ زدایی آنها می شود.

بسیاری از افراد معتقد هستند که فناوری استفاده از امواج برای گرم کردن غذا یا پخت آنها می تواند آسیب های جدی به مواد غذایی وارد کند و از طرفی سلامت انسان تهدید خواهد شد.

زیرا اگر با استفاده از حرارت مواد غذایی پختن شوند این امکان وجود دارد که میکروب ها زنده بمانند.

کارایی و قابلیت مایکروفر در مقایسه با توستر کمتر است، اما با این حال می‌توانید از آن برای پخت کیک سبزیجات یخ زدایی انواع مواد غذایی استفاده کنید.

شایعات زیادی راجع به ضرر های امواج مایکروفر وجود دارد که باعث می شود افراد از خرید آن اجتناب کنند. اما به طور کامل تمام این معایب ثابت نشده است.

توصیه ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد خانم های باردار و افراد بیمار نباید در معرض این امواج قرار بگیرند.

توستر یا ماکروفر

اگر برای بررسی فرق توستر و ماکروفر در کارایی و عملکرد مشکل برخورد های باید به شما بگوییم که هر یک از این دستگاه ها از نظر کارایی و عملکرد با یکدیگر تفاوت های بارزی دارند که باعث میشود یکی را بر دیگری ترجیح بدهید.

در ادامه به بررسی قابلیت‌های این دو دستگاه به طور دقیق تر می پردازیم تا متوجه شوید که کدام یک برای خرید مناسب تر است.

  1. نحوه پخت

همان طور که در بررسی فرق توستر و ماکروفر در کارایی و عملکرد به این نکته اشاره کردیم که توستر از اشعه مادون قرمز به وسیله المنت ها به پخت غذا می پردازد و باعث برشته شدن آن می‌شود.

اما ماکروفر با استفاده از امواج فرابنفش و به وسیله به حرکت درآوردن مولکول های آب باعث ایجاد گرما در مواد غذایی میشود.

بنابراین اگر طرفدار غذاهای گریل شده و برشته هستید توسترتوستر مناسب شما از در غیر اینصورت ماکروفر میتوان غذاهای آبدار و چرب تری را در اختیار شما بگذارد‌‌.

  1. قیمت

از نظر قیمت آون توستر نسبت به مو فر هزینه کمتری دارد و در هرات مختلف این امکان را می‌دهد تا یک دستگاه در نظر خود داشته باشند .

بنابراین اگر به دنبال یک دستگاه با کیفیت با هزینه پایین هستید می توانید از  از نظر قیمت آون توستر نسبت به ماکروفر هزینه کمتری دارد و در تمامی افراد این امکان را می دهد تا یک دستگاه در منزل خود داشته باشند‌ .

بنابراین اگر به دنبال یک دستگاه با کیفیت با هزینه پایین هستید می توانید از آون توستر ها در برندهای مختلف خریداری کنید .

  1. زمان پخت

برای بررسی فرق توستر و ماکروفر در کارایی و عملکرد از نظر زمان پخت باید به موضوع اشاره کنیم که از این نظر ماکروفر نسبت به توست کارایی و عملکرد بیشتری دارد. در واقع اگر زمان کمتری برای پختن مواد غذایی احتیاج دارید می توانید یک ماکروفر تهیه کنید.

  1. مصرف انرژی

از نظر مصرف انرژی توستر نسبت به ماکروفر ارجحیت دارد.

تعمیر ساید بای ساید بوش

دیدگاه خود را بنویسید