اکتبر 23, 2022

نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی

نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی

نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی دارای اصول مشخصی است که با دانستن آن می توانید بسیار بهتر تمامی لباس های خود را در این دستگاه شستشو بدهید از آنجایی که عملکرد ماشین لباسشویی نسبت به روش سنتی بسیار بهتر است بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که روفرشی های خود را در این دستگاه بشویند بنابراین اگر با نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی آشنایی ندارید. از شما میخواهیم که تا انتها ما را همراهی کنید.

فرش و روفرشی یکی از مهم ترین وسایلی است که در منزل وجود دارد و به صورت مداوم در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارد بنابراین یکی از مهم‌ترین دغدغه هایی که افراد دارند این است که با چه روشی آنها را شستشو دهند تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.

پاسخی که می‌توانیم به این سوال بدهیم این است که روش شستشوی این نوع از وسایل کاملا متفاوت است به گونه‌ای که باید از تمامی نکات و اصول مخصوص شستشوی فرش و روفرشی در لباسشویی آگاه باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

تماس با شعبات شهر تهران

شعبه شمال تهران:02126709158

شعبه غرب تهران :02144387596

شعبه مرکزی :02188933445

شعبه شرق تهران :02177361990

کارشناسان و متخصصین ای که در زمینه شستشوی فرش از فرشید لباسشویی سال‌های سال تحقیق کرده اند به شما توصیه می‌کنند که حتماً برای انجام دادن این کار تمامی اصول و نکات ضروری را مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را از شستشو بگیرید از آنجاییکه فرش روفرشی معمولاً حجم بالاتری نسبت به سایر لباس ها دارند باید برای شستن آن ها نکات ریز و جزئی به راحتی نگذرید.

زیرا ممکن است نتیجه دلخواه را نگیرید و از طرفی به دستگاه خود آسیب برسانید توضیح که به شما می‌کنیم این است که نحوه شستشوی فرش و روفرشی در لباسشویی را که توسط افراد متخصص ارائه شده است به درستی مطالعه کنید با این کار می توانید روفرشی های خود را در بهترین شرایط شستشو بدهید‌.

بررسی برخی از نکات شستشوی فرش و روفرشی در لباسشویی

یکی از مهمترین نکاتی که در شستشوی فرش و روفرشی در لباسشویی وجود دارد و باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که حتماً برای این کار از ماشین لباسشویی استفاده کنید که حجم بالایی دارد و می‌توانید فرش یا روفرشی خود را به راحتی درون آن قرار دهید زمانی که از شستن فرش و روفرشی در لباسشویی صحبت می کنیم منظور ما فرش ها و روفرشی ها با حجم کم هستند.

زیرا فرش ها و روفرشی هایی که حجم بالایی دارند باعث رساندن آسیب به قطعات مختلف ماشین لباسشویی شما می‌شوند و امکان شستن آن‌ها در این دستگاه را ندارید بنابراین به این موضوع توجه ویژه داشته باشید‌.

زمانی که از شستشوی فرش و روفرشی در ماشین لباسشویی صحبت می‌کنیم منظورمان فرش های کوچکی هستند که طول و عرض کمی دارند و می توان آنها را به راحتی در داخل محفظه ماشین لباسشویی قرارداد در غیر اینصورت توانایی استفاده از ماشین لباسشویی برای شستشوی فرش یا روفرشی را نخواهید داشت.

البته نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که گاهی اوقات روفرشی های شما حجم بزرگی دارند اما وزن آنها کم است بنابراین بر اساس ظرفیت ماشین لباسشویی می توانید آنها را در داخل دستگاه شستشو دهید. بسیاری از افراد برای شستشوی بسیاری از فرش ها و روفرشی های خود از روش سنتی استفاده می کنند که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

استفاده از روش سنتی شستشوی فرش و روفرشی

همانطور که گفتیم روش سنتی یکی از رایج ترین روش هایی است که بسیاری از افراد برای شستن فرش و روفرشی از آن استفاده می کنند نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی با روش سنتی کاملاً متفاوت است بدین صورت که با استفاده از این روش باید به وسیله دست و یکسری از ابزار به شستشوی فرش روفرشی بپردازید‌.

استفاده از این روش مزایای مختلفی را برای شما دارد البته در کنار مزایای متعدد معایبی هم دارد بنابراین باید با در نظر گرفتن تمامی این موارد استفاده از روش سنتی را برای شستشوی فرش روفرشی به کار ببرید. هنوز که هنوز است استفاده از این روش یکی از رایج ترین روش های شستشوی فرش و روفرشی محسوب می شود.

در روش سنتی زمانی که شما فرش و روفرشی خود را با استفاده از ابزاری که در اختیار دارید شستشو می دهید می توانید بسیاری از لکه ها را پیدا کنید و آنها را تمیز تر بشویید اما نکته ای که وجود دارد این است که گاهی اوقات استفاده از روش سنتی برای شستشوی فرش برای روفرشی کافی نیست و ممکن است تمامی لکه های موجود و از طرف نشود بنابراین کاری که باید انجام بدهید این است که حتما این کار را به کاردان بسپارید و افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید‌.

نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی به چه صورت است؟

یکی دیگر از روش هایی که برای شستن فرش و روفرشی می توانید از آن استفاده کنید استفاده از ماشین لباسشویی از همان طور که گفتیم فرش هایی که حجم کمی دارند به وسیله ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند برای این کار شما باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • نحوه قرار دادن فرش یا روفرشی در لباسشویی

از آن جایی که فرش و روفرشی از لحاظ ساختار و جنس با لباس های شما متفاوت هستند باید آنها را به شیوه متفاوتی در داخل دستگاه قرار بدهید که نه به فرش آسیب وارد شود و به دستگاه برای این کار سعی کنید که تقریباً فرش را به حالت لوله شده در بیاورید و به صورت داخل دستگاه قرار بدهید که تا نخورد با این کار می توانید به راحتی آن را شستشو دهید.

  • مواد شوینده مناسب استفاده کنید

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که در نحوه شستن فرش و روفرشی در لباسشویی باید به آن توجه ویژه شود استفاده از مواد شوینده است همانطور که گفته نوع و جنس فرش و روفرشی با لباس های شما متفاوت است بنابراین ممکن است یک سری از لکه ها با استفاده از پودرهای لباسشویی برطرف نشود بنابراین باید از مایع شستشوی مخصوص فرش استفاده کنید و از طرفی مقداری پودر لباسشویی نیز به آن اضافه کنید تا تمام لکه ها به درستی پاک شوند‌.

  • برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید

نکته مهم دیگری که در نحوه شستشوی فرش و روفرشی در لباسشویی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که حتما برنامه مناسبی را برای شستشوی انتخاب کنید این برنامه باید دقیقاً به نحوی تنظیم شود که فرش یا روفرشی شما به درستی تمیز شود و بافت آن آسیبی وارد نشود استفاده از برنامه های شستشوی طولانی یا کوتاه می تواند در عملکرد دستگاه برای شستشوی فرش و روفرشی شما تاثیر بگذارد.

تعمیر ساید بای ساید بوش

ثبت آنلاین درخواست تعمیر

[contact-form-7 id=”1332″ title=”ثبت آنلاین درخواست”]

دیدگاه خود را بنویسید