جولای 18, 2021

ارور های یخچال ال جی

ارور های یخچال ال جی

اگر شما همشهریان عزیز هم در طول مدت استفاده از انواع یخچال های شرکت ال جی ، با ارور های یخچال ال جی رو به رو گشته اید اما اصلا اطلاعاتی ندارید که علل رویدادن این خطا برای چه مساله ای است، پیشنهاد تعمیر آنلاین این  است که مطالعه کردن این مقاله ارور های یخچال ال جی را از دست ندهید.

تماس با شعبات شهر تهران

شمال تهران:02126709158

غرب تهران :02144387596

مرکز تهران :02188933445

شرق تهران :02177361990

آن دسته یخچال‌هایی که شامل صفحه نمایشگر هستند، در موقع رخ دادن مشکل در سیستم یخچال، ارور مشخصی را بر روی اسکرین نمایشگر، نشان خواهند داد .

بیشتر بخوانید :

تعمیر برد یخچال
صافکاری و نقاشی درب یخچال
تعمیر موتور یخچال
هزینه تعویض موتور یخچال
تعمیر یخچال در محلتعمیر فرورفتگی درب یخچال

اگر با این ارور های تخصصی آشنا باشید، این قابلیت را خواهید داشت تا مشکل به وجود آمده را بیابید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را رفع نمائید.

چند نکته بسیار پر اهمیت درباره ی ارور های یخچال ال جی

قبل از آین که ارور های یخچال ال جی را تک تک نام ببریم، مورد نیاز است که چند نکته پر اهمیت را بیان نمائید.

نکته نخست: در اکثر یخچال‌های ساید بای ساید این شرکت مطرح کره ای، در موقع رخ دادن ارور یا هر مشکلی در یخچال، کد خطا بر روی اسکرین یخچال نشان داده خواهد شد.

اما مورد نیاز است واقف باشید که در بعضی از یخچال‌ها امکان دارد مشکل به وجود آمده به وسیله این ارورها نشان داده نگردند.

در این موقع حتما باید خودتان در صورت دریافت هر ایرادی در سیستم یخچال، از یک متخصص کار کشته در این حوزه کمک بگیرید.

نکته دوم: همچنین امکان دارد که ایراد رخ داده در سیستم به وسیله ارورهای صفحه اسکرین، اعلام گردد، اما با وجود دانستن کد خطا و ازبین بردن آن، مجددا کد خطایی را مشاهده خواهید کرد.

در این موقع هم شما احتیاج به یک تعمیرکار بسیار متخصص را دارید تا با چک کردن سیستم و بخش های مختلف یخچال، بتواند ایراد اساسی را پیدا کرده و آن را درست نماید.

 کد ارور h در صفحه نمایشگر یخچال های ساید بای ساید ال جی

بر اساس به وجود آمدن چند ایراد مهم در بخش های مختلف یخچال، امکان پذیر است که کد h نمایش داده گردد. معمولا ایراد رخ داده مربوط به مشکل دار شدن مدار یخچال و یا هیتر المنت می باشد.

در نتیجه در موقع دیدن این ارور، مورد نیاز است که پیدا کردن مشکلات یچال های ساید بای ساید ال جی را آغاز نمائید. برای صورت دادن این کار باید مدار و هیتر المنت یخچال را چک کنید تا ببینید آیا مشکل از آنجاست؟

در ادامه مقاله ارور های یخچال ال جی برای آشنایی بیش‌تر شما کاربران تعمیر آنلاین در مورد قطعه هیتر المنت و مدار توضیحاتی را ارائه می نمائیم .

وظیفه اصلی هیتر المنت در یخچال چه چیز هایی است؟ برای آن که دستگاه شما از یخ زدگی دور گردد، قطعه‌ای به اسم هیتر المنت را ساخته و در سیستم یخچال گذاشته اند.

اگر تا به الان در عقب یخچال، داغی زیادی را احساس نموده اید، باید بدانید که دلیل اصلی این داغی به علت بودن قطعه هیتر المنت است.

چه موقعی مورد نیاز است که به سراغ چک کردن مدار برد یخچال برویم؟

وظیفه اصلی مدار برد در یخچال چه مواردی است؟ این مدار بسیار مهم را می‌توان در زمره مغز یخچال به حساب آورد. وظیفه مدار برد این می باشد که سیستم‌هایی مانند کمپرسور و یا فن را کنترل نماید.

البته حتما باید بیان کنیم که مدار برد به نحوی ساخته شده است که می‌تواند کل بخش های الکترونیکی یخچال را بررسی کند.

برای چک کردن فوری مدار برد مورد نیاز است که نخست برق یخچال فریزر را از ختاموش کنید. امکان دارد که در هر یخچالی، جای مدار برد فرق داشته باشد. برای نمونه امکان دارد در دیواره‌های کناری یخچال، درون یخچال فریزر و یا در عقب یخچال گذاشته شده باشد.

برای آن که این امکان را داشته باشید تا مکان دقیق مدار را بیابید، لازم است که از بخش راهنمای یخچال ساید بای ساید ال جی بهره ببرید.

کد ارور dh در صفحه نمایشگر یخچال ساید بای ساید ال جی

یکی دیگر از ارور های یخچال ال جی، کد dh است. حواستان حتما جمع باشد که اگر موردی در هیتر دیفراست یخچال رخ دهد ، کد ارور dh نمایش داده خواهد شد.

نکته بسیار پر اهمیتی که در زمینه کد dh وجود دارد و آن هم این می باشد که پس از حروف dh چه لغتی نشان داده شده است.

در ادامه مقاله ارور های یخچال ال جی در مورد قطعه هیتر دیفراست و سنسوری که در آن موجود است ، توضیحاتی خدمات شما ارئه خواهیم داد

مشاوره ۲۴ ساعته و رایگان در راستای رفع کد خطاهای مورد نظر توسط کارشناسان تعمیر آنلاین

وظیفه اصلی هیتر دیفراست در یخچال های ال جی

وظیفه اصلی هیتر دیفراست در تمام مدل یخچال‌ها این می باشد که از برفک زدن یخچال پیشگیری به عمل بیاورد و یخچالی بدون برفک استفاده کنیم. یخچال‌هایی که برفک ندارند، به در مقایسه با یخچال‌های دارای برفک ، دارای سیستم حرفه ای تری می باشند.

به همین دلیل مشخص اگر این یخچال‌ها هرگونه برفکی بزنند، ارور های مشخصی در یخچال نمایان خواهند کرد و با ارور های یخچال ال جی رو به رو خواهیم گشت.

در نتیجه اگر در بخش هیتر دیفراست یخچال هر ایرادی رخ دهد، باعث برفک‌زدگی در یخچال می گردد.

ارور مهم fs در صفحه نمایشگر یخچال ساید بای ساید ال جی

از دیگر ارور های یخچال ال جی، می توان به نمایان گردیدن کد fs بر روی صفحه اسکرین اشاره نمود. اگر در سنسور فریزر یخچال هر ایرادی به وجود بیاید، با این مورد از ارور های یخچال ال جی رو به رو می‌شوید.

همان‌گونه که در قسمت های پیشین هم خدمت شما توضیح دادیم، وظیفه اصلی سنسورها در یخچال، تنظیم نمودن سطح دما در قسمت های متفاوت آن است.

فریزر را می‌توان در زمره یک قسمت بسیار حیاتی در یخچال در نظر گرفت. در نتیجه برای جلوگیری از رخ دادن هر گونه مشکلات در فریزر، لازم است امکان تغییر دادن دما در فریزر یخچال تان موجود باشد.

کد ارور r2 در صفحه نمایشگر یخچال های ساید بای ساید ال جی

تعداد مشخصی از ارور های یخچال ال جی در بیشتر یخچال‌ها مشابه هم هستند. یکی از این ارور های یخچال ال جی، کد r2 می‌باشد. به نمایش درامدن این کد بستگی به این مبحث دارد که دمای فضای نگهداری یخچال مناسب می باشد یا خیر.

اگر این ارور بر روی صفحه نمایشگر یخچال اعلان گردد، مشخص خواهد بود که ارور مشخصی در سنسور فضای نگهداری یخچال به وجود آمده است.

این قطعه مهم باید دمای فضای نگهداری یخچال را به برد اصلی منتقل نمابد و در صورت مشکل دار شدن، معین خواهد گردید که سنسور قابلیت صورت دادن این فعالیت را از دست داده است.

در نتیجه این امر مدار برد یخچال هم توانایی تنظیم دمای فضای نگهداری یخچال نخواهد بود.

در صورت رخ دادن این ایراد، آیا حتما باید که سنسور را تعویض نمائیم؟ همان‌ گونه که پیشتر در تعمیر آنلاین بیان نمودیم وظیفه‌ی انجام یکسان سازی دما در درون یخچال برگردن سنسور یخچال خواهد بود.

اگر اقدام به درست کردن ایرادی که در سنسورها رخ می دهند نکنید، کاملا امکان دارد که در دراز مدت آسیب بسیار سختی به یخچال وارد شود.

در نتیجه اگر بعد از پیدا کردن مشکل متوجه گردیدید در سنسور محیطی یخچال، ایراد مشخصی به وجود آمده است، حتما لازم است که سنسور را تعویض نمائید. اما حتما مراقب باشید که پیش از عوض کردن سنسور، اتصالات آن را به شکل مناسبی بررسی کنید.

ارور IS در صفحه نمایشگر یخچال های ساید بای ساید ال جی

اگر در سنسور تولید یخ این شرکت کره ای ایرادی به وجود آمده باشد، با کد ارور IS مواجه می گردید. در یخچال‌هایی که دارای بخش تولید یخ می باشند.

برای آن که به طور صحیحی بحث ساخت یخ داشته باشیم، مورد نیاز می باد که دمای درون یخچال تا پایین تر از صفر درجه‌ی سانتی‌گراد کم کنید.

برای آن که این دما تنظیم گردد و با ارور های یخچال ال جی رو به رو نگردید، باید سنسور یخ‌ساز یخچال مشکلی نداشته باشد و دما را کنترل به بهترین شکل ممکن تنظیم نمائید.

در نتیجه اگر بر روی صفحه نمایشگر یخچال، ارور IS را مشاهده نمودید، بدین مفهوم است که در سنسور یخ‌ساز، مشکل جدی ای به وجود آمده است.

کد ارور df در صفحه نمایشگر یخچال های ساید بای ساید ال جی

به طور معمول این ارور از ارور های یخچال ال جی، به شکل عبارت fds بر روی نمایشگر یخچال، اعلان می گردد. اگر در دیفراست یخچال ایراد جدی ای رخ داده باشد، با این کد ارور مواجه خواهید گردید.

دیفراست را می‌توان بخش تخصصی برفک‌سازی و کنترل گر برفک‌زدایی یخچال به حساب آورد. در بعضی از یخچال‌ها دیفراست و در بعضی دیگر نوفراست قرار دارد.

کد ارور ff در صفحه نمایشگر یخچال های ساید بای ساید ال جی

یک مورد ارور مهم از ارور های یخچال ال جی می‌توان کد ارور ff را اشاره نمود. دقیقا موقعی که در بخش فن فریزر یخچال هر موردی به وجود آید، با ارور های یخچال ال جی مواجه خواهیم گردید و کد ff بر روی صفحه اسکرین ساید با ساید شما، نشان داده خواهد شد.

معمولا این ارور از ارور های یخچال ال جی به شکل صدای بسیار گوش خراشی به گوش ما میرسد که تعلام می نماید در بخش فن فریزر یخچال با ایرادی مواجه شده‌ایم.

نقش اصلی فن فریزر در یخچال این می باشد که گاز یخچال و موتور یخچال را سرد کند. اگر فن یخچال این نقش اساسی خود را به شکل صحیحی انجام ندهد، به موتور یخچال ایرادات بسیار سختی وارد خواهد شد.

کدهای خطای cf و ss و gf

در این بخش بعضی دیگر از ارور های یخچال ال جی را خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

کد ارور cf: موقعی که این کد ارور را بر روی صفحه نمایشگر یخچال دیدید، به این مفهوم است که در پنکه‌ی کندانسور و یا فن یخچال ایرادی روی داده است.

در حقیقت نقش اصلی سرد کنندگی یخچال بر شانه ی کندانسور یخچال می باشد، برعکس کمپرسورها که وظیفه گرم‌کنندگی دستگاه شما را به عهده دارند.

کندانسور یخچال با سپری شدن زمان، شروع به گرم شدن خواهد نمود و برای پیشگیری از گرم شدنزیادتر از حد معمول آن و آسیب وارد شدن به این بخش مهم یخچال، از یک فن استفاده شده است.

کد ارور ss: اگر در محفظه آب یخچال هر ایرادی روی دهد، با این ارور از ارور های یخچال ال جی رو به رو خواهید شد. برای چک کردن این مبحث حتما لازم است که در بخش های متفاوت یخچال، نشتی آب را بیابید. 

کد ارور gf: با روی دادن ایراد در فشار آب یخچال با کد ارور gf رو به رو خواهید گردید. فشار وارد شدن آب یخچال امکان دارد که به دلایل متفاوتی دچار نوسان شود.

سخن پایانی مقاله ارور های یخچال ال جی

در این مقاله تخصصی توسط تعمیر آنلاین تلاش نمودیم شما عزیزان را با ارور های یخچال ال جی آشنا کنیم. حال اگر در طول زمان بهره بردن از یخچال ال جی خود با این ارور خطاها مواجه گردیدید، می‌دانید که باید چه بخش هایی از یخچال را بررسی نمائید.

حتما مراقب باشید که اگر در فعالیت های فنی تخصصی ندارید و نمی‌توانید به شکل مناسبی بررسی‌های مورد نظر را انجام دهید، لازم است که از یک کارشناس با تجربه مثل همکاران ما در تعمیر آنلاین در این زمینه کمک بگیرید.

تعمیر یخچال پروفایل

دیدگاه خود را بنویسید