آگوست 5, 2021

عیب یابی ساید بای ساید ال جی

درباره عیب یابی ساید بای ساید ال جی

در این نوشته تخصصی قصد داریم تا به مبحث مهم و بسیار کاربردی عیب یابی ساید بای ساید ال جی بپردازیم.

تماس با شعبات شهر تهران

شمال تهران:02126709158

غرب تهران :02144387596

مرکز تهران :02188933445

شرق تهران :02177361990

همانگونه که پیشتر در تعمیر آنلاین اشاره شد، مجموعه ما به صورت رسمی خدمات رفع مشکلات ساید بای ساید ال جی در تهران و کرج را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید :

تعمیر برد یخچال
صافکاری و نقاشی درب یخچال
تعمیر موتور یخچال
هزینه تعویض موتور یخچال
تعمیر یخچال در محلتعمیر فرورفتگی درب یخچال

با تکیه بر کارشناسان با تجربه و سرویس کاران متخصص ساید بای ساید ال جی توانسته ایم تا رضایت مشتریان عزیز را در این زمینه کسب کنیم.

قرار دادن مواد غذایی بیش از حد عادی در داخل ساید بای ساید ال جی

این مورد ایرادات متعددی را برای ساید بای ساید شما به وجود می آورد.

  • نخست اینکه حجم هوای کمتری در ساید بای ساید تولید خواهد شد و با هر دفعه با باز و بسته گردیدن ساید بای ساید این اندازه هوا هم خارج می شود.
  • مورد بعدی اینکه بعضی از مواد خوراکی امکان دارد سرما ساز های ساید بای ساید را مسدود نمایند.
  • ظرف های بزرگ را نباید در ته ساید بای ساید و در برابر هوا سازهای آن بگذارید.

تنظیم نبودن صحیح درجه دما ساید بای ساید ال جی

  • دستگاه خود را در دمای درست تنظیم ننموده اید.
  • ساید بای ساید ال جی در روز های سرد سال و گرم هم نیاز دارد تا دمای مختلفی برای آن در نظر گرفته شود.
  • به شکل معمول در روز های سرد دما را بر روی 4 یا 5 و در روز های گرم دما ساید بای ساید را بر روی 2 یا 3 درجه تنظیم گردد.

بوجود آمدن اختلال در کمپرسور و رله ساید بای ساید ال جی

  • کمپرسور دستگاه ال جی با تبدیل گاز به مایع و تزریق آن به اواپراتور عامل سرد گردیدن ساید بای ساید خواهد شد.
  • اگر کمپرسور یا رله آن به هر علتی دچار مشکل بشود ، پروسه سرد کردن ساید بای ساید ال جی صورت نخواهد پذیرفت.
  • همچنین اگر رله کمپرسور دستگاه شما ایراد پیدا کند ، موتور ساید بای ساید قابلیت آغاز کار را نخواهد داشت و در نتیجه با ایراد عدم سرمای ساید بای ساید ال جی رو به رو خواهید شد.

مشکل دار بودن لاستیک درب ساید بای ساید ال جی

  • اگر درب دستگاه ال جی شما به شکل مناسبی بسته نشود ، کم کم با سپری شدن زمان برودت از بین خواهد رفت و در نتیجه سرمای مناسبی درون دستگاه شما نخواهد بود.
  • اگر هر ایرادی در لاستیک درب ساید بای ساید روی داده باشد ، درب به شکل مناسبی بسته نمیشود.
  • در نتیجه اگر با ایراد اساسی سرد نشدن ساید بای ساید رو به رو گردیدید ؛ حتما لاستیک در ساید بای ساید ال جی  خود را بررسی کنید.

نبود گاز مناسب در ساید بای ساید ال جی

  • اگر گاز دستگاه شما به اندازه مورد نیاز و نرمال نباشد ؛ باعث برودت کم در یخچال خواهد شد.
  • همچنین این مبحث را در نظر خود داشته باشید که گاز کم عامل اصلی یکسره کار کردن کمپرسور ساید بای ساید می شود.
  • در پی این ماجرا به مرور زمان باعت سوختن کمپرسور خواهد شد.

عدم فعالیت دقیق فن اواپراتور ساید بای ساید ال جی

وظیفه نخست و پر اهمیت موتور فن اواپراتور یکسان سازی هوای حاضر در درون دستگاه و به گردش در آوردن سرمای تولید شده به وسیله اواپراتور به محیط درونی دستگاه می باشد . در موقعیت کار نکردن این قطعه سرمای بوجود آمده در اواپراتور به محیط انتقال پیدا نخواهد کرد و باعث گرم شدن دستگاه خواهد شد.

خراب شدن و یا از فشار افتادن موتور ساید بای ساید ال جی

موتور یا کمپرسور وظیفه کمپرس ، به مفهوم فشرده نمودن گاز ورودی برای بوجود آوردن برودت را خواهد داشت که حجم دقیق این عمل به قدرت کمپرسور بستگی مستققیمی خواهد داشت .

در صورت خراب شدن موتور از اندازه قدرت آن کم شده و در صورتی دیگر امکان دارد که سیم پیچ الکتریکی آن دچار ایراد گردد که در هر دو موقعیت باعث گرم شدن دستگاه شده و تنها راه اقدام به عوض کردن موتور می باشد .

مشاوره ۲۴ ساعته و رایگان در راستای رفع مشکلات مورد نظر توسط کارشناسان تعمیر آنلاین

وکیوم و شارژ گاز ساید بای ساید ال جی

ورود و تزریق مجدد گاز باید بعد از وکیوم کامل که علمب به وجود آمدن خلا در سیستم انجام گیرد ، به دلیل اینکه اگر هوای حاضر در لوهای درون و بیرون دستگاه خارج نگردد این هوا با گاز مبرد میکش گردیده و عامل اصلی جلوگیری از تولید برودت خواهد شد.

به همین علت برای شارژ نمودن گاز به شکل کاملا تخصصی حتما باید نخست دستگاه را وکیوم تخصصی کرده و بعد از این مرحله اندازه دقیق گاز تعیین شده به وسیله کارخانه را به دستگاه تزریق نمود.

نشت گاز از لوله های ساید بای ساید ال جی

علل متفاوتی مانند اکسید شدن یا پوسیدگی لوله ها ، وارد شدن ضربات متعدد یا شکستگی لوله ها در اثر منتقل گردیدن دستگاه وجود دارد که عامل اصلی از بین رفتن وکیوم و خالی شدن گاز شده.

که بعد از چک کردن و پیدا شدن موقعیت دقیق نشت گاز باید نخست ایراد آن قسمت را برطرف گردد و بعد از آن اقدام به وکیوم و شارژ گاز مجدد به عمل آید .

بودن چربی زیاد در لوله های ساید بای ساید ال جی

گاز مبرد فقط موقعی میتواند باعث عملیات تبرید و سرد گردیدن ساید بای ساید شود که تمامی لوله های داخلی و بیرونی دستگاه عاری از هر نوع روغن و چربی گردند.

به دلیل اینکه گاز مبرد به روی دیواره درونی لوله های اواپراتور ایجاد برودت می نماید که بودن چربی به روی دیواره درونی در لوله ها عامل اصلی جلوگیری این عمل خواهد شد .

انسداد لوله موئین ساید بای ساید ال جی

گاز مبرد بعد از اینکه تحت کمپرس قرار گرفت در موقع حرکت از لوله موئین فشار فوق العاده زیادی پیدا می نماید که توانایی تولید برودت را داشته باشد .

به علت اندازه درونی بسیار کم لوله موئین ، این بخش استعداد زیادتری در انسداد پیدا کردن به وسیله موئلفه های محیطی مانند ذرات معلق و ریز گردها را خواهد داشت.

مشکل دار شدن فیلتر درایر گاز ساید بای ساید ال جی

داخل بخش فیلتر درایر گاز دانه های حضور دارد که قابلیت جذب رطوبت و ریز گردها را به همراه خواهد داشت.

به دلیل اینکه در مکانی که رطوبت حاضر باشد گاز مبرد مشخصه های شیمیایی خود را از دست رفته خواهد دید و دیگر امکان تولید برودت را نخواهد داشت .

مشکل دار شدن شیر برقی گاز ساید بای ساید ال جی

شیر برقی گاز نقش مشخص نمودن مسیر چرخش گاز مبرد میان بخش اصلی یخچال و بخش اصلی فریزر را بر عهده دارد ، روی دادن یک ایراد در این قطعه حالت های متفاوتی دارد و عامل ایجاد یکی از حالت های که هر دو راه وصل یا هر دو راه قطع و یا فقط یک مسیر وصل بوده باشد می گردد.

حتما باید این موضوع را بیان کنیم که تشخیص مشکل دار بودن و خرابی این قطعه احتیاج به دانش علمی و فنی و تخصص بالا است.

دلایل اصلی برفک زدن ساید بای ساید ال جی

از دلایل اصلی برفک زدن به سه مورد بسیار پر اهمیت می توان اشاره نمود:

اولین علتی که بسیار معین است این است که اگر هوای سرد با هوای گرم یا مرطوب که از بیرون ساید بای ساید وارد می شود، مواجهه ای داشته باشد، در موقعیت اختلاط این دو جریان، برفک ساخته خواهد شد.

و توجه کنید که اگر برفک ها آب نشوند، با گذشت زمان سخت گردیده و یخ خواهند بست که در پایان این داستان یخ زدن ساید بای ساید را در پی خواهد داشت. البته یخ زدن درون ساید بای ساید می تواند مستقیما از یخ زدن آب و… هم روی بدهد.

دومین علت پر اهمیتی که برفک زدن را باعث می گردد مشکل دار شدن سیستم برفک زدا می باشد؛ این سیستم شامل چند بخش که هماهنگ با هم به مقصود از بین بردن برفک های حاضر در اواپراتور فعالیت می نمایند. و در صورتی که هر کدام از این بخش ها خراب شوند ، باعث خواهند شد که در سیستم برفک زدا ایرادی روی بدهد و باعث برفک زدن و یخ زدن خواهد شد.

اما سومین علت مهمی را که می توان برای برفک زدن ساید بای ساید ال جی بیان کرد مشکل دار شدن لاستیک دور درب ساید بای سایدمی باشد.

اگر لاستیک در قسمتی دچار شل شدگی، اختلال یا سایش گردد، به طوری که قابلیت وارد شدن هوا و رطوبت فضای اطراف به درون ساید بای ساید باشد، قابلیت برفک زدن به وجود خواهد آمد.

در این زمان ها باید اقدام به سرویس تخصصی یا تعویض لاستیک دور درب ساید بای ساید خود کنید.

تعمیر یخچال پروفایل

دیدگاه خود را بنویسید